Gilbert Albert
Gilbert Albert urodził się w Genewie w 1930 roku i od najmłodszych lat przejawiał talent plastyczny ze szczególnym zamiłowaniem do jubilerstwa. W wieku 15 lat rozpoczął szkolenie, natomiast dekadę później został zauważony przez firmę Patek Philippe, która zaoferowała pracę. Poszerzał więc swój warsztat nabierając umiejętności, a jego zaangażowanie oraz wizjonerskie koncepcje znalazły odzwierciedlenie w postaci stanowiska głównego projektanta genewskiej manufaktury. Gilbert Albert uważał, iż zegarek powinien być wykonany tak, aby mógł samodzielnie pełnić ozdobę biżuteryjną ręki eleganckiej kobiety. W swojej pracy między innymi wykorzystywał nietypowe naturalne materiały, jak na przykład skarabeusze, skamieniałości. Inspiracji szukał w sztuce nowoczesnej, szczególnie w rzeźbiarstwie charakterystycznym dla Constantina Brancusi oraz w malarstwie Pieta Mondriana. Wiele projektów Alberta cechowała awangarda w rezultacie czego nie trącą przysłowiową myszką nawet po upływie kilkudziesięciu lat. Jego prace zostały docenione w postaci licznych nagród oraz zadowolenia klientek firmy Patek Philippe. Przeważnie były to wytworne kobiety jak na przykład księżniczka Marta zu Windisch-Graetz. Zakupiła ona zegarek w 1961 roku wybierając model, który wcześniej otrzymał nagrodę miasta Genewy podczas wystawy biżuteryjnej. Ów „czasomierz” wykonany był z 18-karatowego złota, a swoim wzornictwem przypominał bransoletkę, co zostało podkreślone w postaci złotej mozaiki inkrustowanej dwunastoma wielobarwnymi perłami oraz dodatkowym wieczkiem zamykanym od strony tarczy tworzącym efekt spójności projektu. Księżniczka użytkowała zegarek do śmierci, która nastąpiła w 1998 roku. Następnie przez 6 lat „czasomierz” pozostawał w rękach rodziny po czym w 2004 roku trafił do zbiorów muzeum Patek Philippe.